De uitslag van jouw liefdestalen test
Bij alle onderstaande beschrijvingen geldt: Check wat goed voelt voor jou. Het is maar een simpele test en jij alleen weet wat jouw echte liefdestaal is. Check ook de liefdestaal die voor jou het laagste scoort en zorg ervoor dat je jezelf niet dwingt hier fanatiek iets mee te doen.
Check wat wel bij je past en laat je inspireren! Veel plezier!
A. Fysiek
Je hebt de liefdestaal 'Fysiek' op nummer één.
Deze liefdestaal staat voor alles wat lichamelijk is en voelt. Je vindt het fijn om fysiek dichtbij mensen te zijn waar je van houdt en raakt anderen graag aan. Soms wordt deze liefdestaal door mensen (mannen ;-) verward met hun voortplantingsdrive, daarom is het belangrijk om de test heel eerlijk te doen. En als je de test samen doet, om echt door te vragen bij elkaar. Als je fysiek op nr. 1 hebt, betekent dat bijvoorbeeld dat je graag met je handen werkt en dat je bijvoorbeeld graag massages geeft. Misschien ben je fysiotherapeut, chiropractor, danser, osteopaat of topsporter. Alles wat met jouw lichaam te maken heeft fascineert en je geeft eerder een knuffel, arm om iemand heen of een schouderklopje dan dat je een andere liefdestaal gebruikt om jouw liefde en aandacht te tonen.
Als ondernemer
Als (online) ondernemer is het belangrijk om ruimte te geven in je bedrijf of leven voor deze fysieke behoefte. Zo kan je je aanbod als coach 'fysieker' maken bijvoorbeeld door dit aspect actief te benadrukken. Zo onderscheidt je je weer van jouw collega ondernemers. Als dit moeilijk te realiseren valt, zorg er dan voor dat je fysieke uitlaatkleppen hebt en ga elke dag even hardlopen of in je woonkamer een dansje maken. Omring je daarnaast met mensen die ook van knuffelen houden en je zit gebakken. De taal op je site mag wellicht ook wat 'fysieker' klinken, zo trek je gelijkgezinde klanten aan...
Klanttevredenheid
Waarschijnlijk maak jij het graag goed met een knuffel. Of wil je iets fysieks 'doen' om het goed te maken. Bedenk echter dat een ander het misschien nodig heeft om mooie woorden te horen, een kadootje te krijgen, geholpen wil worden met iets moeilijks of gewoon heel graag echt begrepen wil worden en bevestiging zoekt. Dit probleem heb ik voor je opgelost. Naar jouw klanten toe kan je, als een klant klaagt, een slim succes format volgen, waar heel slim alle 5 de liefdestalen in verwerkt zijn... Zodat je er zeker van bent dat elk type klant zich geliefd voelt. Conflicten houden jou dan niet meer uit je slaap! (Link komt nog naar gratis weggever)
Als kind
Als kind hield je waarschijnlijk van wedstrijdjes doen, worstelen, acrobatiek, boomklimmen en klom je graag op schoot bij je ouders en kon dan lekker lang knuffelen.
Heb jij een partner met deze liefdestaal?
Dan vul je zijn/haar liefdesemmer het meest door een hand vast te houden, veel te knuffelen, fysieke spelletjes te spelen en samen op de bank in elkaar gestrengeld een filmpje te kijken bijvoorbeeld. Samen iets fysieks doen, zoals buiten (hand in hand) een lange wandeling maken of een potje tennis kan ook veel voldoening geven.
Klanten
Klanten die deze liefdestaal hebben waarderen het als je live, 1 op 1 afspreekt en een knuffel of hand geeft als dat gepast is. Wandelcoaching, een lichaamsscan of iets in die richting, zal ze ook meer aanspreken dan een uur lang stil zitten en praten.
Je batterij opladen
Als jij jezelf een supergoed gevoel wil geven, vraag dan of je iemand een half uur vast mag houden ;-) Laat je masseren of zorg voor een poes of hond die de hele dag bij jou op schoot wil liggen.
B. Mooie woorden
Je hebt de liefdestaal 'Mooie woorden' op nummer één.
Deze liefdestaal staat voor alles wat mooi klinkt en positief is. Je vindt het fijn om jouw liefde kenbaar te maken met woorden of complimenten die de ander een bijzonder gevoel geven. Je bent complimenteus en voelt je heerlijk als de mensen in je omgeving jou ook bevestigen met fijne woorden die zorgvuldig gekozen zijn. Woorden en taal zijn belangrijk voor je en bent waarschijnlijk goed in het schrijven van teksten en spreekt misschien zelfs meerdere talen. Je leest graag en geeft graag tips aan jouw klanten door middel van nieuwsbrieven en blogs of post geregeld op social media.
Misschien ben je een (liedjes-)schrijver, copywriter, blogger, redacteur, taalpurist, communicatiedeskundige of gastvrouw. Alles wat maar met tekst, intonatie, klank of woorden heeft te maken ligt jou. Je kan een coach zijn met welke specialisatie dan ook, maar ook daarin zullen 'woorden' de boventoon voeren idealiter. Positieve mantra's, verheffende of hypnotiserende teksten of technieken, zolang jij je positieve of creatieve woorden ei maar kwijt kan.
Als ondernemer
Als (online) ondernemer is het belangrijk om ruimte te geven in je bedrijf of leven voor deze 'mooie woorden' behoefte. Gelukkig is dat goed te doen en kan je op je site en voor je marketing bijvoorbeeld helemaal los gaan, dit is een pré! Je hoeft de website copy waarschijnlijk niet uit handen te geven. Als jouw liefdestaal 'mooie woorden' echter meer verbaal van aard is (verteller/zanger/podiumdier): Huur dan gerust iemand in voor jouw teksten. Zorg wel voor een klik, want taalgebruik ligt gevoelig ;-)
Klanttevredenheid
Omdat je goed bent met woorden, zal je met woorden niet snel de plank mis slaan als jij je excuus aanbiedt. Maar vergeet niet dat er ook mensen zijn die meer waarde hechten aan behulpzame acties, oprechte aandacht, een presentje of knuffel. Met alleen mooie woorden ben je er nog niet, tenzij dit ook toevallig de eerste liefdestaal is van die ander.
Dit probleem heb ik voor je opgelost. Naar jouw klanten toe kan je, als een klant klaagt, via de mail een succes format volgen en sturen, waar heel slim alle 5 de liefdestalen in verwerkt zijn... Zodat je er zeker van bent dat elk type klant zich geliefd voelt. Conflicten houden jou dan niet meer uit je slaap! (Link komt nog naar gratis weggever)
Als kind
Als kind vond je het heerlijk om complimentjes te krijgen of als je ouders trots over jou spraken in gezelschap. 'Ik hou van jou' horen was ook belangrijk voor je en het liefst vond je in de ochtend als verrassing een briefje naast je kussen met wat lieve woorden. Andersom was je zelf ook al vrij jong bezig om je te uiten met lieve woorden om aan te geven hoe graag je iemand zag.
Heb jij een partner met deze liefdestaal?
Dan vul je zijn/haar liefdesemmer het meest door geregeld heel specifiek een complimentje te maken en jouw liefde uit te spreken. Zeg of fluister 'ik hou zoveel van je', want... en bedenk iets vrolijks. Geheid dat je jouw partner/vriend/vriendin gelukkig en blij maakt op deze manier.
Klanten
Klanten die deze liefdestaal hebben, waarderen het als je positieve taal bezigt tijdens de coaching, sessies of behandeling. Wees niet bang om je waardering uit te spreken, hoe klein ook. Alles wat mooi en positief klinkt valt goed en werkt stimulerend. Praatsessies kunnen lang en effectief zijn, mits er een positieve uitkomst is en deze klant zich gezien gewaardeerd en gehoord voelt. Met woorden ;-)
Je batterij opladen
Als jij jezelf een supergoed gevoel wil geven, luister dan naar motiverende podcasts. Die zullen jou geheid een boost geven. Of bel met iemand waarvan je weet dat diegene altijd positieve en waarderende woorden voor je heeft.
C. Kadootjes
Je hebt de liefdestaal 'Kadootjes' op nummer één.
Deze liefdestaal staat voor alles wat een verrassing inhoudt. Je vindt het fijn om attent te zijn en iets mee te nemen als je op bezoek gaat. Je bent hier ook erg goed in. Je komt niet zomaar met iets aan, nee jouw kadootjes of attenties zijn smaakvol en met zorg gekozen. Je hebt oog voor stijl en ziet wat iemand goed kan gebruiken. Je hebt gevoel voor de juiste kleur, de juiste timing en pakt graag gepast uit bij elke gelegenheid. Het leven is een feestje, met surprises... En aangename verrassingen horen daarbij. Mits smaakvol, daar ligt jouw talent! Misschien ben je chefkok, etaleur, (interieur-)designer, antiekhandelaar, (grafisch-)ontwerper, mode ontwerper, kunstenaar, illustrator, of ben je weddingplanner. Als je anderen maar kan verrassen met iets unieks en onvergetelijks. Je drinkt liever jouw thee of koffie in een met smaak uitgezocht kopje, of met een geweldig verhaal, dan uit een zielloos wegwerpbekertje. Je wilt graag iets tastbaars. Je bent 'materialistisch' uit liefde. Uit een gevoel van comfort, luxe en schoonheid. Daar zit zorgzaamheid en troost in voor jou.
Als ondernemer
Als (online) ondernemer is het belangrijk om ruimte te geven in je bedrijf of leven voor deze behoefte aan attenties. Dit heeft een leuke kant om eens te onderzoeken. Je geeft waarschijnlijk graag iets weg, dus jouw marketing zal bol staan van de waardevolle gratis weggevers. En ze zullen met zorg samengesteld zijn. Met liefde en oog voor schoonheid/design. Waarschijnlijk besteedt je dit uit aan een professional (design), omdat jij voor je klanten alleen het beste van het beste wil. Jouw liefde toon je door ze te verassen met deze attente weggevers in optima forma. Dat kan heel lucratief zijn natuurlijk! Bedenk echter dat jouw klanten niet allemaal zoveel aandacht zullen hebben voor mooi design en attenties. Hoeveel je ook weggeeft...
Klanttevredenheid
Waarschijnlijk geef jij makkelijk een attentie om een klant tegemoet te komen, of ben je verbaasd als jouw klanten klagen omdat je al zoveel moois weggeeft. Bedenk echter dat een ander het misschien nodig heeft om complimenten te horen, praktisch geholpen wil worden met iets moeilijks, graag een live ontmoeting wil, of gewoon heel graag echt even gehoord en begrepen wil worden. Dit probleem heb ik voor je opgelost. Naar jouw klanten toe kan je, als een klant klaagt, via de mail een succes format volgen en sturen, waar heel slim alle 5 de liefdestalen in verwerkt zijn... Zodat je er zeker van bent dat elk type klant zich geliefd voelt. Conflicten houden jou dan niet meer uit je slaap! (Link komt nog naar gratis weggever)
Als kind
Als kind hield je waarschijnlijk van kleine verrassingen, die je moest zoeken in huis of tuin. Sinterklaas was extra spannend voor jou en waarschijnlijk knutselde je al vrij jong zelf kadootjes in elkaar voor vriendjes of gezinsleden.
Heb jij een partner met deze liefdestaal?
Dan vul je zijn/haar liefdesemmer het meest door aandacht te schenken aan verjaardagen en ook onverwacht iets met aandacht uit te zoeken en te geven op een bijzondere locatie of moment. De sleutel is 'met zorg uitgekozen', als je indruk wil maken.
Klanten
Klanten die deze liefdestaal hebben waarderen het als je veel weggeeft en zijn gek op bonussen, kortingen en onverwachte extra's... Kleedt het mooi aan en doe er je voordeel mee :-)
Je batterij opladen
Als jij jezelf een supergoed gevoel wil geven, vraag jezelf dan af welk cadeau je vandaag aan jezelf kan geven. Wat zou een fijne verrassing zijn? Een spontane traktatie op de sauna met een lekker etentje? Of iets anders feestelijks? Een mooie bos bloemen, een nieuwe plant en je interieur wat veranderen, daar kan je ook van opknappen.
D. Diensten
Je hebt de liefdestaal 'Diensten' op nummer één.
Deze liefdestaal staat voor alles wat dienstbaar en praktisch is. Je vindt het waarschijnlijk fijn om iemand met dingen te helpen die een ander moeilijk vindt, maar jij een praktische oplossing voor ziet. Je uit jouw liefde door de afwas te doen, te stofzuigen en de vuilnis buiten te zetten of een andere praktische klus op te knappen. Misschien ben je webbouwer, klusjesman, chauffeur, portier, secretaresse, boekhouder of opruimcoach... Kortom dienstverlener! En dan meestal een hele praktische. Ingewikkelde of zweverige zaken maak jij het liefst behapbaar en praktisch oplosbaar. Je vindt het zelf ook fijn om praktisch geholpen te worden met lastige zaken.
Als ondernemer
Omdat je anderen graag op weg wilt helpen is het goed om te onthouden dat jouw tijd kostbaar is. Probeer processen te automatiseren, maak jouw dienst zowel gebruiksvriendelijk voor jezelf als voor jouw klanten! Win win... En bedenk hoe klanten zichzelf kunnen helpen. Laat de verantwoordelijkheid voor resultaten bij de klant. Je hebt wellicht de neiging om te zeggen: 'Ah, dat doe ik wel even snel voor je'. Geef tips, advies en besteed praktische klussen uit als dat kan. Jouw tijd is kostbaar en praktische hulp kost nu eenmaal vaak meer tijd. Accepteer dat je een belangrijke praktische en behulpzame kant in je hebt die bij jezelf ook invulling nodig heeft. Omring je dus met mensen of een team die dit begrijpen en het liefst ook deze liefdestaal op nr.1 hebben staan of overduidelijk met plezier jou willen ontlasten. Gebruiksgemak is voor jou het toverwoord.
Hoe jij je excuses aanbiedt
Waarschijnlijk maak jij het graag goed door iets voor iemand te doen. Het gras is ineens gemaaid, de stoel is gerepareerd en het bed opgemaakt met een kopje thee ernaast. Bedenk echter dat een ander het misschien nodig heeft om mooie woorden te horen, een persoonlijk kadootje te krijgen, een lange knuffel wil of gewoon heel graag echt begrepen wil worden en bevestiging zoekt.
Naar jouw klanten toe kan je, als een klant klaagt, via de mail een succes format volgen en sturen, waar heel slim alle liefdestalen in verwerkt zijn... Zodat je er zeker van bent dat elk type klant zich geliefd voelt. Conflicten houden jou dan niet meer uit je slaap! (Link komt nog naar gratis weggever)
Als kind
Als kind liet je zien dat je om iemand gaf door de afwas te doen, iets te repareren wat kapot was of een ander klusje. Je vond het vast fijn als je op tijd werd opgehaald van school, dat je ouders je hielpen met je huiswerk of iemand jou beter leerde tennissen of wat slimme voetbal of zwemtechnieken bijbracht. Alles wat jouw leven makkelijker maakte.
Heb jij een partner met deze liefdestaal?
Dan vul je zijn/haar liefdesemmer het meest door zijn/haar leven wat makkelijker te maken met allerhande klussen. Voor iemand met deze liefdestaal ben je idealiter webbouwer, chauffeur, kok, afwasser en stofzuiger in één. Dat is nu eenmaal de taal die ze zelf ook spreken. Spreek jij een andere taal dan 'diensten'? Vraag waar je precies mee kan helpen en je hebt al 10 extra punten gescoord.
Klanten
Klanten die deze liefdestaal hebben waarderen het als je bijvoorbeeld een probleem met hun website snel weet op te lossen. Als je praktische hulp biedt aan deze klanten... Let op, dit kan ook zeker een high end dienst zijn waarbij je alles uit handen neemt! Praktische hulp is tijdrovend, vaak gespecialiseerd en daardoor juist erg kostbaar. Neem een volledige productlancering uit handen bijvoorbeeld, dit type klant betaald hier graag heel veel voor!
Je batterij opladen
Als jij jezelf een supergoed gevoel wil geven, huur dan een schoonmaakster of tuinman in en trakteer jezelf bijvoorbeeld eens op een taxi als je ergens heen moet. Zie je tegen klusjes op? Bel een handige Harry die je huis onder handen neemt. En geen zin om zelf een website te maken? Kijk wat je allemaal uit kan besteden, je leven wordt er een stuk leuker door. Een VA is voor jou uitgevonden...
E. Tijd samen
Je hebt de liefdestaal 'Tijd samen' op nummer één.
Deze liefdestaal zegt eigenlijk vooral dat je het liefst dingen samen doet. Je kijkt het liefst samen een film, je doet het liefst samen boodschappen, of een spelletje of iets leuks. Eet als gezin samen en tegelijkertijd, aan tafel. Liefst drie keer per dag :-)
Oogcontact en echte aandacht is voor jou belangrijk, jij wil gezien worden! En begrepen. Dat willen we allemaal, maar voor jou kan dit extra belangrijk zijn. Dus goed om dat deel van jezelf te omarmen.
Misschien ben je therapeut, coach, trainer, healer, psycholoog of psychiater en geef je graag effectieve of lange 1 op 1 sessies waarbij je ook de diepte in kan gaan. Verbinding, ècht samen zijn, betrokkenheid, gedachtes vrijuit kunnen delen... Dat is allemaal belangrijk. Jij toont op deze manier dat je om die ander geeft. Vrienden mogen jou dan ook midden in de nacht bellen. Graag zelfs! Zo voel jij je ook geliefd!
Als ondernemer
Als (online) ondernemer is het belangrijk om ruimte te geven in je bedrijf of leven voor deze 'Samen zijn' behoefte. Zo kan je je aanbod als coach persoonlijker maken (accentueer: 'Persoonlijke coaching' of '1 op 1 VIP training') door dit aspect actief te benadrukken. Zo onderscheidt je je weer van jouw collega ondernemers. Als dit (tijdelijk) moeilijk te realiseren valt, zorg er dan voor dat je in je privé leven voldoende mensen hebt waar je 1 op 1 de diepte mee in kan gaan als je daar behoefte aan hebt. Iets gezelligs als samen een vuurtje maken in de tuin kan ook al voldoening geven.
Hoe jij je excuses aanbiedt
Waarschijnlijk maak jij het graag goed met een goed gesprek. Of wil je iets 'samen doen' om het goed te maken. Bedenk echter dat een ander het misschien nodig heeft om mooie woorden te horen, een kadootje te krijgen, geholpen wil worden met iets moeilijks of gewoon heel graag een lange knuffel of schouderklopje krijgt. Naar jouw klanten toe kan je, als een klant klaagt, via de mail een standaard format volgen en sturen, waar heel slim alle liefdestalen in verwerkt zijn... Zodat je er zeker van bent dat elk type klant zich geliefd voelt. Conflicten houden jou dan niet meer uit je slaap! (Link komt nog naar gratis weggever)
Als kind
Als kind hield je er waarschijnlijk van om samen spelletjes te spelen of aan tafel te zitten met het hele gezin. In je eentje een film kijken vond jij maar saai, je had het liefst dat je ouders of broers/zusjes de hele tijd naast jou zaten of naar jou keken terwijl je vlakbij aan het spelen was.
Heb jij een partner met deze liefdestaal?
Dan vul je zijn/haar liefdesemmer het meest door voor te stellen om samen iets leuks te gaan doen. Zet je mobiel uit, dit is voor jouw partner extra belangrijk! Alle aandacht erbij graag :-) Ontbijt samen en lees dan niet de krant, maar maak een alert grapje of vraag wanneer jullie samen weer eens de tuin gaan aanpakken. 'Samen zijn' (bed/eet/weekend) routines kunnen fijn zijn, zo weet je dat je partner altijd blij zal zijn.
Klanten
Klanten die deze liefdestaal hebben waarderen het als je alle aandacht voor ze hebt en echt met jouw onverdeelde aandacht luistert. Deze klanten willen extra gezien en gehoord worden en krijgen graag het gevoel dat ze het samen doen.
Je batterij opladen
Als jij jezelf een supergoed gevoel wil geven, zoek dan contact met iemand die jouw 'samen zijn' liefdestaal begrijpt. Ga bijvoorbeeld samen een film kijken die qua interesse jullie beide enorm aanspreekt. Samen napraten en samen van tevoren koken en eten, met onverdeelde aandacht is voor jou belangrijk.
POLL: Wat is jouw belangrijkste liefdestaal?
P.s: Wist je dat je bij 2 hoge scores een liefdesdialect spreekt? En dat jouw klanten ook zo hun eigen liefdestaal spreken...
Hier kan je jouw marketing en support succesvol op aanpassen!
Alles draait uiteindelijk om communicatie en liefde, toch? 🤍
Wil je een keer met mij in gesprek over jouw liefdestaal als ondernemer?
Vraag dan de Succesvol Vrij scan aan, ik spreek je gauw!